!! تراوشات یک ذهن پریشان

پنهان شده ام پشت لبخندى که درد میکند...زمین...خمیازه ایى بکش به زیر پاى من..فقط همین

!! تراوشات یک ذهن پریشان

پنهان شده ام پشت لبخندى که درد میکند...زمین...خمیازه ایى بکش به زیر پاى من..فقط همین

11

برای  اینکه یک ساعت را با مردی بگذرانیم 350 فرانک سویس می گیرم. یک ساعت در واقع اغراق است. اگر در آوردن لباس ها را حساب نکنیم و تظاهر به محبت و صحبت درباره ی مسائل پیش و پا افتاده را کنار بگذاریم، کل این مدت می شود یازده دقیقه رابطه جنسی.


یازده دقیقه...


دنیا دور چیزی می گردد که فقط یازده دقیقه طول می کشد!! به خاطر این یازده دقیقه در یک روز 24 ساعته!(بافرض این که همه زن و شوهر ها هر روز عشقبازی کنند که مزخرف است و دروغ)، مردم ازدواج می کنند خانواده تشکیل می دهند، گریه بچه را تحمل می کنند، مدام توضیح می دهند که چرا دیر آمده اند به خانه، به صد تا زن دیگر نگاه می کنند با این آرزو که با ان ها چرخی دور دریاچه ی ژنو بزنند، برای خودشان لباس های گران می خرند و برای زن هایشان لباس های گران تر، به فاحشه ها پول می دهند تا جبران کمبودشان را در زندگی زناشویی شان بکنند در حالی که اصلا نمی دانند این کمبود چیست؟


برای همین یازده دقیقه است که:


صنعت عظیم لوازم آرایش،


رژیم های غذایی،باشگاه ورزشی،


پورنوگرافی،


صنعت عطر و ادکلن،


بارها و کابارها،


فاحشه خانه ها،


صنایع مشروبات الکلی و ... قدرت می گیرند!


و تازه وقتی مردها دور هم جمع می شوند، برخلاف تصور زن ها،اصلا راجع به زن ها حرف نمی زنند. از کار و پول و ورزش حرف می زنند...یک جای تمدن بشری ما ایراد اساسی دارد! یک جای این آدمیت می لنگد! واقعا می لنگد و نه تو می دانی و نه من تمدن بشری خدا را فراموش کرده است. یادش رفته خدا حاضر است و ناظر یادش رفته هدف معنویست نه مادی. 


(یازده دقیقه/پائولوکوئیلو)



نظرات 1 + ارسال نظر
4 1398,12,11 ساعت 20:45

حالت خوبه ؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد